شومینه برقی

شومینه برقی

شومینه برقی چگونه کار می‌کند؟

به زبان ساده، یک شومینه برقی شبیه به یک شومینه سنتی هیزمی یا گازی به نظر می‌رسد، اما نیازی به سیستم تهویه یا نصب حرفه‌ای از هر نوع ندارد. این شومینه‌ها با نیروی الکتریکی کار می‌کنند و برای استفاده از آنها تنها کافی است سیم برق دستگاه را به جریان برق وصل کرد. مانند انواع بخاری برقی روش گرمایشی و المنت‌های محصولات متفاوت است، اما بدون هیچگونه کثیفی، دود یا گاز خطرناک، اتاق گرم می‌شود. در مدل‌های جدید این دستگاه، مانند پنکه حرارتی از المنت‌های هالوژنی استفاده می‌شود. 

این تجهیزات را می‌توان مانند بخاری برقی و بدون نیاز به هیچ حفره مخصوصی، روی زمین یا میز قرار داد. از طرفی اگر محفظه‌ای تعبیه شده از پیش در دسترس دارید، می‌توانید محصول را در داخل دیوار نصب کنید. یکی از مکان‌های محبوب برای نصب شومینه‌های برقی، زیر تلویزیون است.

در این محصولات برای بهره مندی از زیبایی شعله‌های طبیعی عموماً از ترکیب چوب و سنگ معمولی و صفحه نمایش ال سی دی یا ال ای دی استفاده می‌شود. صفحه نمایش در قسمت پشتی قرار دارد و چوب و سنگ‌ها در جلوی آن قرار می‌گیرند. با روشن کردن صفحه نمایش، شعله‌های آتش شبیه‌سازی و روشن می‌شوند. در مدل‌های پیش‌رفته امکان کنترل شدت و رنگ شعله وجود دارد. 

آیا شومینه های برقی ایمن هستند؟

شومینه‌های برقی، گرمایش لازم برای اتاق‌هایی با ابعاد تقریباً 30 متر مربع را فراهم می‌کنند و تمام مدل‌ها امکان کنترل شعله و گرمایش را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین آنها می‌توانند شعله بدون گرما را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم در طول سال از زیبایی شعله‌های آتش بدون الزام روشن کردن بخش گرمایش لذت ببریم. 

شعله‌های آتش شبیه‌سازی‌شده الکتریکی بسیار ایمن‌تر از آتش واقعی هستند، به‌ویژه در اطراف کودکان و حیوانات آسیب‌پذیر. در واقع، شعله‌های آن‌ها خنک است و هر کسی که دستگاه را لمس می‌کند یا برای دید بهتر کمی نزدیک می‌شود، از آسیب محافظت می‌کند. پس اگر تنها از حالت شعله استفاده کنید، این وسیله هیچ خطری ندارد اما مانند سایر وسایل گرمایشی برقی، هنگام روشن کردن المنت‌ها لازم به رعایت یک سری اصول اولیه دارید. به طور مثال باید از قبل سلامت سیم‌ها را بررسی کنید. سیستم برق‌کشی خانه باید مشخصه جریانی مناسبی داشته باشد تا تحمل جریان عبوری از شومینه را داشته باشد.

 

آیا شومینه‌های برقی اتاق را گرم می‌کنند؟

پاسخ این سوال به دو مورد بستگی دارد: نوع شومینه و ابعاد اتاق خرید شومینه برقی با گرمایش کم برای اتاقی بزرگ، هر چقدر هم شومینه زیبا باشد، هیچ فایده‌ای ندارد و تنها می‌توانید از جنبه بصری و زیبایی آن لذت ببرید. بهتر است این وسیله را به عنوان گرمایش کمکی استفاده کنید. در جدول زیر رابطه گرمایش بر حسب وات با ابعاد اتاق طبقه بندی شده است. 

 

انواع شومینه برقی شومینه های برقی شعله واقعی تولید نمی‌کنند و به طور مصنوعی شعله ایجاد می‌کنند، بنابراین می‌توانند در مکان‌های مختلفی در خانه شما قرار بگیرند و در مقایسه با سایر انواع شومینه انعطاف پذیرتر باشند. بسیاری از شومینه‌های برقی نیز به تقلید از انواع دیگر شومینه‌ها مانند شومینه های چوبی و اجاق های هیزمی طراحی شده‌اند. چطور از شومینه برقی استفاده کنیم؟ به طور کلی استفاده و راه اندازی این وسیله آسان است. بهتر است شومینه را به صورت توکار و در کنار پریز دیواری نصب کنید، اما محصول به صورت روکار و ایستاده نیز به کار می‌رود. بعضی از مدل‌ها دارای ریموت کنترل هستند و برخی دیگر فاقد آن می‌باشند. بدون وصل کردن دو شاخه محصول به سیستم برق خانگی، ریموت کنترل و خود دستگاه کار نخواهند کرد. پس اولین گام وصل کردن برق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *